در سال ۲۰۱۷ ، ۵.۵۰۰ متقاضی برای مهاجرت به استان آلبرتا پذیرش شدند .

همچنین دولت این استان اعلام کرد دعوتنامه ی جدیدی  تا سال ۲۰۱۸ صادر نخواهد شد.

برنامه ی مهاجرتی فدرال کانادا قصد دارد  تعداد ۵۵ هزار نفر را در سال ۲۰۱۸ از طریق برنامه های استانی پذیرش کند در حالی که تعداد کل این پذیرش در سال ۲۰۱۷ ، ۵۱ هزار نفر بوده است.استان آلبرتا قصد دارد از افزایش تعداد مهاجران در سال ۲۰۱۸ استفاده نماید و نیروی بیشتری را به کانادا دعوت کند این استان بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در کانادا می باشد.

ضمناً دولت آلبرتا اعلام نمود که تا تاریخ 4 دسامبر ۲۰۱۷ (۱۳ آذر ماه ۱۳۹۶ )تعداد ۳۰۵۰ دعوت نامه در مرحله ی صدور قرار گرفته اند و برای متقاضیان به زودی ارسال خواهند شد.

برنامه ی اکسپرس انتری جدید این استان در سال ۲۰۱۸

استان آلبرتا در سال ۲۰۱۸ از طریق دو برنامه مهاجرتی اقدام به پذیرش نیروی متخصص می نماید. ( ۱- سیستم فرصت شغلی ۲- سیستم اکسپرس انتری )

سیستم فرصت شغلی : به گونه ای است که در آن افراد باید شرایط اولیه استان آلبرتا را کسب نموده و شغل آنها در لیست مشاغل این استان قرار داشته باشد.( شرایط اولیه استان آلبرتا شامل : ۱- داشتن سابقه کار در داخل این استان ۲- فارغ التحصیل از دانشگاه های آلبرتا باشد و … )

سیستم اکسپرس انتری : که در آن افراد  بر اساس امتیازاتی که از طریق سیستم CRS کسب نموده پذیرش می شوند و بعد از آن برای ارسال مدارک و دریافت اقامت دائم ۶۰۰ امتیاز به متقاضیان تعلق می گیرد.استان آلبرتا در سیستم اکسپرس انتری لیست مشاغل مورد نیاز زیر را فقط پذیرش می کند :

  • پرستار و سوپروایزر ( حداقل ۵۴۳۴ نفر تا سال ۲۰۲۵ )
  • تکنسین های پزشکی ( حداقل ۲۳۲۲نفر تا سال ۲۰۲۵ )
  • مهندسین کامپیوتر و IT (‌حداقل ۱۴۲۶ نفر تا سال ۲۰۲۵ )
  • مدیریت ساخت و ساز ( حداقل ۱۳۸۶ نفر تا سال ۲۰۲۵ )
  • سرپرست فروش و خدمات ( حداقل ۱۱۴۵ کارگر تا سال ۲۰۲۵ )

 

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :