اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از روش های تحصیلی، کاری یا حتی دریافت اقامت دائم کانادا هستید، مثلماً یکی از سوالاتی که در ذهن شما در صورت متاهل بودن پدید می‌آید، در مورد بارداری و زایمان در این کشور است. در ادامه روند مربوط به مهاجرانی است که دارای مجوز تحصیل، اجازه کار و یا اقامت دائم در کانادا می‌باشند.
سیاست های بهداشت و درمان
برای بعضی از استان ها، همچون ساسکاچوان، شما به عنوان یک ساکن کانادا، پوشش های بهداشتی رایگان در مورد نیازهای اولیه و ضروری پزشکی دریافت می کنید. به محض ورود به خاک کانادا، درخواست دریافت کارت سلامت خود را دهید. بسته به وضعیت شما در کانادا، اسناد مورد نیاز شامل: اجازه تحصیل، گذرنامه بین المللی، شناسه کارت دانشجویی، اجازه کار، نامه کارفرما، مدارک لندینگ اقامت دائم و مدرکی که اثبات کند شما در ساسکاچوان ساکن هستید (قرارداد خانه یا قبض خدمات که به نام شما باشد کافی است). با داشتن کارت بهداشت، شما از خدمات مراقبت پزشکی رایگان برخوردارید. البته شایان ذکر است که این کارت رایگان، شامل مراقبت از چشم، خدمات دندانپزشکی، کایروپراکتیک (تشخیص و درمان اختلالات دستگاه ماهیچه ‌ای‌-اسکلتی انسان) تست های آزمایشگاهی و چند سرویس دیگر نمی شود و آنها را پوشش نمی دهد. با این حال، شما می توانید با استفاده از بیمه دانشجویی تا 80 درصد از این خدمات اضافی را در صورت لزوم پوشش دهید.
پیدا کردن یک دکتر
مهم است که به محض ورود به کانادا، یک دکتر خانوادگی پیدا و در کلینیک ثبت نام کنید. در اکثر استان ها، شما با دکتر خانوادگی خود سر و کار دارید، مگر اینکه به جای دوری رفته باشید و در این زمان به OBGYN یا متخصص زنان و زایمان ارجاع داده می شوید.
هزینه ها و مراقبت های پیش یا پس از زایمان
هزینه ملاقات با پزشک شخصی، متخصص زنان و یا حتی ماما و تست های آزمایشگاهی، سونوگرافی و هزینه زایمان نوزاد حتی به صورت سزارین و مراقبت های پس از زایمان کاملا رایگان است.
هماهنگی با محل تحصیل
به محض اطلاع از تاریخ زایمان مورد انتظار خود، باید به مشاور تحصیلی خود در دانشگاه اطلاع دهید. شما باید یک فرم مرخصی زایمان یک ساله از محل تحصیل خود پر کنید.
اگر قبل از پایان دوره یکساله مرخصی زایمان تصمیم به بازگشت به محل تحصیل خود دارید، فقط کافی است فرم جدیدی را برای ثبت نام در کلاس ها پر کنید.
هماهنگی با محل کار
کارفرمای شما باید در زمان مناسبی از بارداری شما آگاه شود تا فرصت کافی برای برنامه ریزی و جایگزین کردی فردی به جای شما در هنگام مرخصی زایمان، داشته باشد.
مرخصی زایمان
مدت مرخصی زایمان در کانادا یک سال است و نکته جالب اینجاست که هر دو والدین حق دارند از این مرخصی استفاده کنند.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :