اغلب شهروندان کانادایی همواره برابری نسبی درآمد را حداقل در شهرهای بزرگ این کشور مورد تمجید قرار داده‌اند. اما با این حال، این تعادل درآمدی با گذشت سال ها، بیشتر و بیشتر به هم خورده است. از اواخر سال 2000، نابرابری درآمد در کانادا به طور کلی افزایش یافته است.
درحالی که انتظار می رود اقتصاد کانادا در سال جاری حدود 2 درصد رشد داشته باشد و در برخی استان ها نیز حداقل دستمزد طی هفته های گذشته افزایش یافت، اما همچنان حقوق قشر کارگر تناسبی با درآمدهای بالای قشر ثروتمند ندارد.
آیا تابحال به این فکر کرده اید که این روزها برای قرار گرفتن جزو قشر ثروتمند کانادا چقدر باید درآمد داشته باشید؟ در این مقاله، درآمدی که شما در هر استان باید به دست آورید تا جزو طبقه ثروتمند قرار بگیرید را بیان کرده‌ایم. این داده ها از مرکز آمار کانادا و سایر منابع آنلاین تامین شده‌اند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال 2015، ثروتمندترین ایالت کانادا، آلبرتا بوده که در آن میانگین درآمد یک درصد برتر از قشر پردرآمد، حدود 303,039 دلار در سال بوده است. طبق آمار کانادا، میانگین درآمد متوسط کانادا در سال 2015، حدود 10.8 درصد افزایش یافته است.
در زیر، درآمد مورد نیاز هر شخص در ایالات مختلف به منظور قرار گرفتن جزء طبقه یک درصدی پردرآمد کانادا آمده است:
ایالت آلبرتا
اگر می خواهید در این استان جزو قشر پردرآمد محسوب شوید می بایست حداقل درآمد شما بیش از 300 هزار دلار در سال باشد. البته در شهر کلگری، این مبلغ بالاتر از این می باشد! طبق گفته Huffington Post، درآمد لازم برای قرار گرفتن جزو قشر یک درصدی افراد پردرآمد حدود 451,609 دلار در سال می باشد.
ایالت آنتاریو
در این استان، این مقدار به طور شگفت انگیزی بسیار پایین تر از آلبرتا است. یک شخص باید حدود 236,267 دلار در سال درآمد داشته باشد. برای اینکه در شهر تورنتو جزو قشر یک درصدی باشید به درآمدی حدود 301,883 دلار در سال نیاز خواهید داشت.
ایالت سرزمین های شمال غربی
درآمد لازم در سرزمین های شمال غربی کانادا (Northwest Territories) برای قرار گرفتن در قشردسته قشر ثروتمند این کشور، حدود 229,629 دلار در سال می باشد.
ایالات نیوفاندلند و لابرادور
در استان نیوفاندلند، شما باید 223,398 دلار در سال درآمد داشته باشید تا ثروتمند محسوب شوید. در سنت جان ( St. John) نیز درآمد مورد نیاز 256,918 دلار در سال می باشد.
ایالت بریتیش کلمبیا
با کمال شگفتی، میانگین درآمد مورد نیاز در بریتیش کلمبیا نسبت به برخی استان های کانادا کمتر می باشد، یعنی برای قرار گرفتن در طبقه یک درصدی ثروتمند به مبلغی حدود 207,649 دلار در سال نیاز خواهید داشت. اگرچه این مقدار در ونکوور افزایش یافته و به 246,266 دلار در سال می رسد.
ایالت ساسکاچوان
در این ایالت نیز درآمد مورد نیاز 196,904 دلار در سال می باشد که این میزان در ساسکاتون، بزرگترین شهر این استان، به 240,932 دلار در سال افزایش می یابد.
ایالت کبک
در کبک، میانگین درآمد قشر پردرآمد حدود 181,682 دلار در سال است. البته در مونترال این مقدار کمی بالاتر است و درآمد قشر یک درصدی حدود 224,060 دلار در سال می باشد.
ایالت مانیتوبا
در مانیتوبا، درآمد مورد نیاز حدود 178,675 دلار در سال می باشد. در شهر وینیپگ، قشر ثروتمند درآمدی در حدود 203,935 دلار در سال نیاز دارند.
ایالت نوا اسکوشیا
برای ثروتمند بودن در این استان نیز باید حداقل 172,992 دلار در سال درآمد داشته باشید. در هالیفاکس، این مقدار به 204،622 دلار در سال نیز می رسد.
ایالت نیوبرانزویک
در نیوبرانزویک، درآمد لازم برای این قشر حدود 160,474 دلار در سال می باشد که نسبت به دیگر مناطق کانادا مبلغ کمتری می باشد.
ایالت پرنس ادوارد آیلند
قشر یک درصدی ثروتمند در جزیره پرنس ادوارد کمترین درآمد لازم را در کانادا به خود اختصاص داده است، به طوری که برای قرار گرفتن در این قشر، به درآمد سالانه 151,695 دلار نیاز خواهید داشت.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :