مهاجرت نقش اصلی را در توسعه اقتصادی و جامعه ساسکاچون ایفا می‌کند. از سال 2007 ایالت ساسکاچوان واقع در قلب سبز کانادا به بیش از 108 هزار مهاجر از 170 کشور و ملیت مختلف خوش آمد گفته است.
ایالت ساسکاچوان معروف به سرزمین آسمان های زنده و پاک برای داشتن افق های گسترده و ظاهری معمولی برگرفته از درخشش نورهای شمالی، خانه شهر های مدرن رجینا و ساسکاتون و تعداد زیادی از جوامع روستایی کوچک و با جمعیت تقریبی 1.1 میلیون .
فیلدهای اصلی صنایع استان عبارتند از:

  • کشاورزی(بخصوص گندم)
  • معدن(ساسکاچوان رتبه اول استخراج پتاسیم و اورانیم را در جهان داراست)
  • اکتشافات نفت و گاز
  • تکنولوژی(بخصوص در رجینا و ساسکاتون)
  • درصد بالایی از مهاجران، از آسیا و بخصوص فیلیپین به ساسکاچوان می آیند.
  • برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

در حال حاضر ساسکاچوان ورود حدود 5 درصد از تازه واردان کانادا را پوشش می‌دهد، این رقم از سال 2001 از یک درصد در سال افزایش یافته و هدف دولت ساسکاچوان افزایش 80 درصدی پذیرش هرساله مهاجران خود تا سال 2019/2020 می‌باشد.
در سال 2018، 72 درصد از 15,510 متقاضی دریافت اقامت دائم کانادا که ساسکاچوان را مقصد مورد نظر خود تعیین کرده بودند، از طریق برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان اقدام کرده بودند.
SINP بخشی از برنامه های استانی کاناداست. برنامه مهاجرتی کلاس اقتصادی economic-class که به نواحی و استان های مختلف اجازه می‌دهد تا از میان کارگران خارجی، کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی‌ای که از موسسات کانادایی فارغ‌التحصیل شده اند، به جهت اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا انتخاب کند.

برنامه بر چهار دسته مهاجرتی تقسیم شده است:

  • کارگران مهار بین‌المللی (International Skilled Worker)
  • تجربه ساسکاچوانی (Saskatchewan Experience)
  • کارآفرینان (Entrepreneurs)
  • اپراتورها و صاحبان مزارع (Farm Owners and Operators)

کارگران مهار بین‌المللی

دسته کارگران مهار بین‌المللی برای کارگران خارجی‌ای می‌باشد که به دنبال مهاجرت به ساسکاچوان هستند. متقاضیان واجد شرایط این دسته می‌توانند از سه زیر دسته زیر انتخاب شوند:

  • اکسپرس اینتری (Express Entry)
  • مشاغل مورد نیاز (Occupation In-Demand)
  • پیشنهاد شغلی (Employment Offer)

زیردسته اکسپرس اینتری ساسکاچوان برای متقاضیانی است که در سیستم اکسپرس اینتری فدرال پروفایل تشکیل داده اند و دارای سابقه کار در 19 شغل مورد نظر استان هستند. در این دسته، داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای ساسکاچوانی اجباری نیست.
متقاضیان اکسپرس اینتری‌ای که از طرف برنامه استانی ساسکاچوان ملقب به SINP انتخاب میشوند، 600 امتیاز اضافی علاوه بر امتیازات فعلی خود در سیستم اکسپرس اینتری، دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است که برای درنظر گرفته شدن توسط برنامه استانی ساسکاچوان، متقاضیان اکسپرس اینتری باید در هردو سیستم اکسپرس اینتری و ابراز علاقه مندی ساسکاچوان، پروفایل فعال داشته باشند.
زیر دسته مشاغل مورد نیاز (Occupation In-Demand) نیز تقریباً مشابه زیر دسته اکسپرس اینتری می‌باشد با این تفاوت که نامینیشن ها خارج از اکسپرس اینتری صادر می‌شوند. این زیردسته نیز، مستلزم داشتن سابقه کار در 19 شغل مورد نیاز استان است که باز هم البته داشتن سابقه کار از کارفرمای ساسکاچوانی پیش نیاز ساختن پروفایل و یا نامینیت شدن در این زیردسته نمی‌باشد.
متقاضیان مهاجرتی‌ای که در حال حاضر از کارفرمای ثبت نام شده در SINP دارای پیشنهاد شغلی هستند، این امکان را دارند تا از طریق زیردسته پیشنهاد شغلی (Employment Offer) اقدام کنند. هیچ لیست بخصوصی از مشاغل برای این زیردسته وجود ندارد، اما پیشنهادات شغلی باید از مشاغلی باشند که در در طبقه بندی ملی مشاغل کانادایی (NOC) دارای ناک های Skill type 0 یا Skill Level A ویا B باشند.
سابقه کاری ساسکاچوانی
متقاضیان دارای سابقه کار در ساسکاچوان و پیشنهاد شغلی معتبر ممکن است واجد شرایط برای اپلای برنامه مهاجرتی استانی برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق یکی از 5 زیر شاخه این دسته باشند:

  • داشتن اجازه کاری (Existing Work Permit)
  • متخصصین سلامت (Health Professionals)
  • پروژه بخش مهمانداری (Hospitality Sector Project)
  • راننده های کامیون مسافت طولانی (Long-Haul Truck Driver Project)
  • دانشجویان (Students)

پیش نیاز هرکدام از این زیردسته‌ها، داشتن حداقل شش ماه سابقه کار به عنوان کارگر موقت خارجی در ساسکاچوان و پیشنهاد کار دائم توسط کارفرمای تایید شده در مناطق هدف یا دیگر مناطق است.
کارآفرینان
برنامه کافرینی SINP برای اشخاصی است که قصد راه اندازی و مدیرت یک بیزینس در ساسکاچوان را دارند. این دسته مهاجرتی بر پایه سیستم ابراز علاقه‌مندی به متقاضیان بر اساس تجربه کاری، بیزینس پلن و دیگر موارد امتیاز می‌دهد. به متقاضیان موفق در این برنامه، ابتدا یک اجازه کاری 2 ساله موقت داده می‌شود و در صورت برآورده کردن شرایط مشخص شده برنامه بیزینسی خود، می‌توانند درخواست دریافت اقامت دائم کانادا را کنند.

اپراتورها و صاحبان مزارع

کشاورزان باتجربه با سرمایه قابل توجه و سابقه کاری قابل اثبات، اگر قصد خرید و راه‌اندازی مزرعه در استان را داشته باشند، ممکن است بتوانند برای این دسته مهاجرتی برنامه SINP اقدام کنند. همچنین این دسته مهاجرتی دارای مسیر مهاجرتی کشاورزان جوانی می‌باشد که دارای سن زیر 40 سال هستند. این مسیر مهاجرتی کشاورزان جوان را تشویق میکند تا اقدام برای راه‌اندازی مزارع خانوادگی در مناطق روستایی ساسکاچوان کنند.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :