اداره مهاجرا کانادا (IRCC) در حال حاضر انجام تست بایومتریک برای متقاضیانی که در حال حاضر در داخل خاک کانادا حضور دارند را منتفی کرده است. این بدین معنی است که متقاضیانی که قصد تمدید ویزای تحصیلی، ویزای کار و یا توریستی را دارند، قادر خواهند بود این کار را بدون انجام تست بایومتریک انجام دهند. تست بایومتریک شامل عکسبرداری و اخذ اثر انگشت متقاضیان ویزای توریستی، اجازه کار، اجازه تحصیل، اقامت دائم و پناهندگانی می شود که قصد دارند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند. طبیعتا هزینه انجام این کار نیز برداشته شده است و حتی اگر سیستم دستور انجام پرداخت را به متقاضیان بدهد، نیازی به پرداخت آن نخواهد بود.

با این وجود متقاضیانی که در حال حاضر خارج از خاک کانادا حضور دارند، همچنان نیاز به انجام این تست برای دریافت اجازه ورود به خاک کانادا را دارند.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، اداره مهاجرت کانادا اقداماتی را برای تضمین سلامتی همه افراد در نظر گرفته است. پیش از این نیز اداره مهاجرت کانادا تصمیمی را اعلام کرد مبنی بر این که درخواست ورود افراد به کانادا به دلیلا عدم توانایی آن ها در انجام تست بایومتریک رد نخواهد شد. بدین ترتیب متقاضیانی که در داخل خاک کانادا حضور دارند نیز، تا زمانی که انجام این تست اجباری شود و رسما توسط این سازمان به اعلام عمومی برسد، به مشکل قانونی بر نخواهند خورد، به شرطی که این افراد در حال حاضر به صورت غیر قانونی در کانادا حضور نداشته باشند. این افراد همچنین قادر خواهند بود تا به صورت قانونی در کانادا اشتغال داشته باشند و از برنامه های حمایتی دولت کانادا استفاده کنند. دولت کانادا در مدت همه گیری ویروس کرونا با برنامه حمایت عمومی و حمایت خاص از اشتغال زایی، این آمادگی را ایجاد کرده است که به محض اتمام همه گیری ویروس کویید 19، شرایط بازار کار و اقتصاد را به حالت اولیه برگرداند.

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که در صورتی که افرادی که در حال حاضر در کانادا حاضر می باشند هزینه تست بایومتریک را پرداخت کرده باشند، قادر خواهند بود این هزینه را پس بگیرند.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :