بعد از پشت سر گذاشتن مراحل دریافت ویزا، اولین مرحله شروع زندگی در کانادا پرواز است. همیشه اگر اولین  مرحله را بدون استرس و آسان پشت سر بگذارید، ادامه کار را میتوانید با آرامش بیشتری سپری کنید و زندگی بهتری برای خود بسازید. در ادامه به برخی نکات تهیه بلیط تا رسیدن به خاک کانادا را شرح میدهیم:

چند نکته در زمینه خرید بلیط و پرواز به کانادا

– هزینه تغییر تاریخ بلیط:  پرداخت جریمه ثابت تغییر تاریخ + اگر کلاس نرخی بلیطی که خریدید موجود نباشد مابه التفاوت بلیط جدید را هم باید پرداخت کنید.
– برخی بلیط ها با نام flex کمی گرانتر هستند ولی با شرایطی تغییر تاریخ آنها رایگان است.
– قانون عدم ورود مایعات بالای ۱۰۰ میلی لیتر در کابین هواپیما شامل عطر، خمیر دندان، کرم، عسل، مربا و هرچیزی ازین دست میشه. (حتی شیر مادر و یا اسباب بازی هایی که ۱۰۰ میلی لیتر مایعات داشته باشند اجازه ورود به هواپیما ندارند مگر اینکه در سالن ترانزیت بعد از سکیوریتی خریداری شوند)
– بلیط به مقصد کانادا با دو توقف در شینگن مجاز نیست مگر اینکه ویزای شینگن بگیرید. اما یک توقف در شینگن و مثلا یکی در لندن اشکالی ندارد.
– دوبلین ویزای ترانزیت میخواهد.
– توقف در شینگن و لندن به شرطی که از ۱۲ شب رد نشود مشکلی ندارد.
– اگر ویزای غیرمهاجرتی یا غیر اقامت دائم کانادا را دارید و پرواز ترکیش دارید، بهتر است بعد از استانبول توقف در اروپا نداشته باشید و مستقیم از استانبول به کانادا بروید. زیرا از ترس پناهنده شدن در کشور ثالث، مشکلاتی برای سوار شدن شما ایجاد خواهد شد و گاهاً اجازه سوار شدن را به شما نمیدهند.
– اگر پرواز شما بصورت کانکشن باشد خود ایرلاین تا اولین لند در خاک کانادا بارهای شما را جابجا خواهد کرد و نیازی به گرفتن بار در وسط مسیر نیست.
– توقف در وسط راه زیر دو ساعت کمی ریسکی است چون در صورت تاخیر پرواز اول یا پیدا نکردن گیت پرواز بعدی، ممکن است پرواز بعدی را از دست بدهید.
– در صورت تاخیر توسط ایرلاین یا به علت بدی آب و هوا اگر به پرواز بعدی نرسید ایرلاین موظف است در اولین پرواز بعدی که جای خالی داشته باشد به شما بلیط بدهد.
– در اکثر مواقع تمامی کارت پروازها را در فرودگاه مبدا ایران تحویل خواهید گرفت.
– در وب سایت اکثر ایرلاین ها میتوانید با نام خانوادگی و بوکینگ رفرنس کد وارد شده، صندلی و غذای خود را انتخاب کنید. بوکینگ رفرنس کد در اکثر مواقع یک ترکیب ۵ حرفی از عدد و حروف انگلیسی است مانند PG5DW
– بار شما به مقصد کانادا ۲ عدد چمدان هرکدام ۲۳ کیلویی و بسته به ایرلاین یک کری آن یا کیف لپ تاپ است. اضافه بار در مسیر کانادا به ازای هر کیلو نیست. بسته به ایرلاین بصورت هر چمدان اضافه یا افزایش وزن چمدان از ۲۳ تا ۳۲ کیلوگرم است که باید خریداری شود.
– وقتی اولین بار هست که تشریف میبرید اولین استاپ در خاک کانادا باید بارها را تحویل بگیرید و کارهای ویزا و استادی پرمیت را انجام دهید و دوباره بارها را تحویل پرواز بعدی دهید.
– دکلریشن فرم را قبل از پرواز دانلود و مطالعه کنید. بسته به فرودگاه کانادا ممکن است این فرم را دستی و یا کامپیوتری پر کنید.
– هر فرد یا خانواده ۴ نفره (بسته به نحوه پرکردن دکلریشن فرم) بدون اظهار کردن در دکلریشن فرم میتواند معادل ده هزار دلار کانادا از مجموع تمام ارزهایی که همراه دارد، داشته باشد.
– برای ورود اجناستان بدون پرداخت مالیات در دفعه اول یا دفعات بعدی میتونید فرمهای bsf 186 و bsf 186i که جایگزین فرمهای b4 شده اند را به همراه عکس از اجناسی که می‌خواهید ببرید پرکنید.
– برای دیدن مسیرها و قیمت ها میتوانید این سایتها را چک کنید و پروازهای موجود را ببینید:
google flights , skyscanner , kiwi.com , momondo
و پس از انتخاب، پرواز مورد نظر را یا از این سایتها و یا از سایت ایرلاین مورد نظر و یا دیگر وبسایت هایی مانند علی بابا، فلایتیو، فلایت تودی و… خریداری کنید. (به زمان ها و محل های توقف و میزان بار دقت کافی داشته باشید)
– طبق مقررات دولتى و مرزبانى كانادا ورود اين مواد به كانادا ممنوع است:

  • گوشت، ماهى خام، سبزيجات تازه، مواد لبنى مثل پنير، دانه هاى گياهى قابل کاشت ممنوع است.
  • همراه داشتن كنسرو معمولا بلامانع است.
  • پسته خام تازه ممنوع اما خشكبار در حد معمول اگر “اعلام شود” بلامانع است.
  • همراه داشتن ماريجوانا حتى با نسخه پزشك ممنوع است.
  • همراه داشتن اسلحه و اسپرى فلفل هنگام ورود به كانادا بطور كلى ممنوع است.
  • همراه داشتن دارو در حد مصارف شخصی و معمول با نسخه پزشك بلامانع است.
  • الكل در حد ١.٥ ليتر شراب يا ٢٤ قوطى آبجو (نه تركيب هر دو).
  • سيگارت در حد ٢٠٠ نخ (سيگار برگ ٥٠ نخ).
  • حيوانات خانگى شامل سگ و گربه زير سه ماهگى بدون برگه واكسيناسيون و بالاى ٣ ماه با برگه واكسيناسيون سه سال آخر بلامانع است.

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :