کلگِری شهری در جنوب استان آلبرتا در منطقه کوهپایه و دشت‌های غربی کانادا در ۸۰ کیلومتری شرق رشته کوه‌های راکی جای گرفته ‌است. این شهر یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور کانادا به سبب مرکزیت انرژی و فعالیت‌های نفتی به‌شمار می‌آید. پیرامون این امر توضیحاتی اجمالی در ادامه آورده شده است.

صنایع پتروشیمی کلگری
صنایع پتروشیمی (شیمیایی)
آلبرتا با توجه با استفاده از مدرن‌ترین سیستم ها و عملکرد در بخش صنایع پتروشیمی در مقیاس جهانی یکی از عظیم‌ترین خط تولیدات شیمیایی در مقیاس فراملی به حساب می‌آید. این صنعت از تاسیسات حمل و نقل پیشرفته و فرصت دسترسی به سومین منابع نفت خام و گاز طبیعی برخوردار است. این خصوصیات و خط تولید انبوه سبب جلب نظر سرمایه گذاران بسیاری در خصوص تولید سوخت پالایش شده و سایر اقلام تولیدات پتروشیمی را به خود جلب کرده است؛ و همین امر، علت تعداد قابل توجهی از درخواست‌های سرمایه گذاری در ایالت آلبرتا می‌باشد.
سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی از سال ۱۹۷۰ تا کنون نزدیک به ۹ بیلیون دلار بوده است که عمدتاً در جهت پیشرفت تولیدات اتیلن، پلی اتیلن، اتیلن گلیکول و اولیفن بوده است. لازم به ذکر است این مبلغ سودآوری در 275 کمپانی فعال و با اشتغال‌زایی 13000 کارمند و  کارگر صورت گرفته است. پیش‌بینی شده است با این سطح از پیشرفت در امر صنعت پتروشیمی آلبرتا در ده سال آینده با کمبود محسوس 77 هزار نیروی کار مواجه گردد.
بزرگترین صنایع آلبرتا تولیدات شیمیایی و پالایش مواد سوختی است که حدود 40 درصد سودآوری سالانه صنایع این ایالت را به خود اختصاص داده است.
منابع انرژی
استان آلبرتا واجد اهمیت‌ترین بخش تولید انرژی و اقتصاد کشور کانادا، دارای ۸۱ درصد از منابع انرژی این کشور می‌باشد. سرمایه گذاری و صادرات ناشی از تولیدات انرژی در این کشور و نقش آن در تولید ناخالص داخلی، به این استان پتانسیل‌های ویژه سرمایه‌گذاری صنعتی بخشیده است.
آلبرتا در فراز و نشیب ناشی از رقابت‌های جهان صنعتی طی سالیان متمادی موفق به کسب جایگاه اول مهارت و نوآوری در صنعت تولیدات انرژی جهان شده است. منابع طبیعی انرژی در این استان نیازمند ابزار و مهارت‌های خاص جهت استخراج و بهره برداری است، و پیرو همین امر آلبرتا به پیشرفت‌های حائز اهمیتی در توسعه مهارت‌هایی از جمله مقابله با حرارت های حاد، لایه منجمد زمین و دسترسی به مناطق دوردست، دست یافته است.
آلبرتا سومین مرکز دارای بزرگترین منابع نفت خام  در جهان است. بخش عمده این منابع را می توان در قسمت شن و ماسه های نفتی آلبرتا کشف کرد که با توجه به تاسیسات و تکنولوژی های امروزی ذخایری معادل با ۱۷۰ بیلیون بشکه از قیر طبیعی  را برای استخراج در خود جای داده است. اما با پیشرفت تکنولوژی ها و تاسیسات می توان این میزان را به ۳۰۰ بیلیون بشکه ارتقا داد.
در کنار توصیف و عظمت تولیدات و مخازن نهفته در این خاک با ارزش نکته شایان توجه دیگری که مد نظر این بحث می‌باشد نیروی سرمایه‌گذار و و نیروی کار متخصص و کارگر است. در این گذار در راستای ارتقای بازار کار و تولید و بهبود وضعیت نیروی کار و جلوگیری از تعویق در اجرای پروژه‌های صنعتی این استان، وزیر امور مهاجرت کانادا، نوید تغییراتی در سیستم مهاجرتی این کشور در راستای تسهیل مهاجرپذیری این استان ارائه داد. مشاوره و تبادل دولت مرکزی و مدیران صنایع نفتی این استان منجر به افزایش تعداد ویزاهای کاری موقت گردیده است.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :