کانادا برای کمک به مهاجران آسیب پذیر و نامزهای اقامت موقت اقدام خواهد کرد

بر اساس آخرین اخبار، از متقاضیان آسیب پذیر مهاجرت به کانادا و همچنین نامزدهای اقامت موقت این کشور بر اساس جدیدترین اقدامات معرفی شده توسط دولت فدرال کانادا، مراقبت بهتری صورت خواهد گرفت.
دولت فدرال کانادا اقداماتی را با هدف مراقبت هرچه بیشتر از کارگران و مهاجران جدید معرفی کرده است.
سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا 3 روش متفاوت را تا تاریخ 9 سپتامبر 2019 برای کمک به مراقبت از مهاجران در شرایط زیر معرفی خواهد کرد:

  • کارگردان آسیب پذیر
  • تازه واردانی که با مشکل سوء استفاده خانواده روبرو هستند
  • برای کمک به اعضای خانواده اسپانسر های خانوادگی که از ابتدا معرفی نشده اند

وزیر مهاجرت کانادا آقای احمد حسین در این رابطه گفته اند: “مشکل تازه واردانی را که به هر دلیلی موفق به معرفی اعضای خانواده خود در زمان ورود نشده‌اند را امروز حل خواهیم کرد. هیچ کارگری نباید ترس از دست دادن شغل خود را داشته باشد زمانی که در محل کار با او بدرفتاری می شود. هیچ همسری نباید به خاطر ترس از دست دادن وضعیت مهاجرتی خود مورد سوء استفاده قرار گیرد. امروز ما میگوییم، ترس کافیست.”
1- کارگران آسیب پذیر
از تاریخ 4 جون 2019 کارگران مهاجری که در شرایط خاص کاری مورد سوء استفاده و یا توهین کارفرما در کانادا قرار می‌گیرند، متوانند برای Open Work Permit اقدام نمایند.
این تغییر به کارگران این اجازه را می دهد تا بدون ترس از دست دادن وضعیت مهاجرتی خود، از شغل فعلی‌ای که در آن مورد سوء استفاده قرار گرفته اند به سرعت خارج شوند و به دنبال شغل جدیدی باشند.
زمانی که درخواست ویزای کاری کارگر مورد سوء استفاده قرار گرفته مورد پذیرش واقع شود، کارفرما نیز برای سوء استفاده های خود مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.
2- تازه واردانی که با مشکل سوء استفاده خانواده روبرو هستند
از تاریخ 26 جولای 2019 تازه واردانی که قربانی خشونت های خانوادگی هستند، میتوانند برای ویزای اقامت موقت به جهت حفظ وضعیت فعلی خود در کانادا اقدام کنند. این ویزا به آنها اجاره کار می دهد و همچنین بیمه سلامت را نیز پوشش می دهد.
همچنین سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پروسه افرادی را که وضعیت اضطراری دارند و برای اقامت دائم این کشور اقدام کرده اند را به دلایل انسان دوستانه و دلسوزانه، تسریع خواهد بخشید.
پروسه اجازه سریع اقامت موقت تنها برای افراد خارجی ای است که هنوز اقامت دائم خود را در کانادا دریافت نکرده اند و وضعیت مهاجرتی آنها وابسته به فرد سوء استفاده کننده که غالباً همسر شخص می باشد، است.
3- برای کمک به اعضای خانواده اسپانسر های خانوادگی که از ابتدا معرفی نشده اند
زمانی که شخصی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کند، وی موظف است تا تمامی اعضای خانواده خود را معرفی کند. عواقب این اقدام به طور دائمی برای شخص باقی خواهد ماند و وی قادر با اقدام برای اسپانسری خانواده در آینده نخواهد بود.
از تاریخ 9 سپتامبر 2019 یک پروژه پایلوت مهاجرتی جدید، به افراد مشخصی این اجازه را می دهد تا اسپانسر اعضای خانواده معرفی نشده خویش شوند.
متقاضیانی که پرونده در حال بررسی دارند نیز، میتوانند از مزایای این پایلوت مهاجرتی بهرمند شوند.
سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی (IRCC) کانادا طی بیانیه ای اعلام کرد: “دولت متعهد شده تا از قشر آسیب پذیر محافظت کند، تا آنها بتوانند کار یا خانواده ای را که در آن مورد سوء استفاده قرار می گیرند ترک کنند و یا دوباره به جمع خانواده خود بپیوندند.”

مشاوره مهاجرتی

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :