بسیاری از دانشجویان، تمایل به دریافت کمک هزینه تحصیلی در استرالیا دارند تا بتوانند به واسطه آن هزینه تحصیل خود را پرداخت نمایند.

در این مقاله به نکات مهم در زمینه اخذ کمک هزینه تحصیلی در کشور استرالیا پرداخته و توصیه می‌کنیم افرادی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی دارند، حتما در برنامه های تحقیقاتی اين كشور شرکت کرده و در آن‌ها همکاری داشته باشند تا شانس خود را در دریافت بورسیه تحصیلی افزایش دهند.
اگرچه بسیاری از کمک هزینه های تحصیلی که به دانشجویان اهدا می‌ گردد براساس شایستگی‌های علمی و نیازهای مالی تعریف می‌شود، اما باید به خاطر داشت که برخی از کمک هزینه‌ها نیز به واسطه مشارکت های اجتماعی به افراد تعلق می‌گیرد؛ همچون شرکت در گروه های اجتماعی، باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی.
مراکز آموزشی استرالیا اغلب به دنبال دانشجویانی هستند که در زندگی اجتماعی فعال بوده و دارای مهارت ها و توانایی های مدیریتی می‌باشند. بنابراین بهتر است دانشجویان در نامه ای که در آن به معرفی مهارت های خود پرداخته و همراه با مدارک خود ارسال می نمایند، هرگونه فعالیت مربوطه را در آن عنوان نمایند. حتی اگر دانشجویان قصد داشته باشند تا براساس شایستگی‌های علمی یا نیازهای مالی برای دریافت کمک هزینه تحصیلی اقدام نموده و درخواست دهند، شرکت در مجامع مختلف (همایش ها، کنگره ها، نمایشگاه ها و …) هم می‌تواند در تقاضانامه آن ها تأثیر داشته و به بهبود آن کمک کند.
کمک هزینه های تحصیلی فراوانی در استرالیا وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود، دانشجویان تا جایی که امکان دارد نسبت به دریافت آن‌ها اقدام نموده و درخواست دهند. موسسات آموزشی تنها اهدا کنندگان بورسیه تحصیلی نمی‌باشند؛ کالج های شبانه روزی، دولت استرالیا، سازمان‌های بین‌المللی و ادارات دولتی کشور مبدا متقاضی، نیز کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌نمایند. کمک هزینه های تحصیلی دانشگاهی اغلب توسط برخی دانشکده های خاص به دانشجویان اهدا می‌شود که اکثر این کمک هزینه ها، تنها به دانشجویانی از برخی کشورهای مشخص که در رشته های خاصی در حال تحصیل می‌باشند داده می‌شود.
فرم‌های درخواست بورسیه که دانشجویان اقدام به پر کردن آن می‌نمایند بسیار مهم است. در اغلب موارد تنها وسیله دریافت بورسیه همین فرم‌ها می‌باشد، بنابراین باید آن را تمیز و بدون هرگونه اشتباهی تکمیل نمود. متأسفانه، اشتباهی کوچک و معمولی همچون غلط های املایی، اشتباهات گرامری، کمبود اطلاعات مورد نیاز و ارائه ضعیف در تقاضانامه می‌تواند منجر به رد آن شود. برای آنکه متقاضی در زمان ارائه درخواست بورسیه از هرگونه اشتباهی جلوگیری نماید، بهتر است از فردی قابل اعتماد همچون دوست، خانواده یا معلم خود که به زبان انگلیسی مسلط است بخواهد تا تقاضانامه او را یک مرور و بازبینی کلی نماید.
پیش از درخواست اخذ کمک هزینه تحصیلی، دانشجو باید مطمئن شود که از شرایط مورد نیاز برخوردار است، اطمینان حاصل نماید که تقاضانامه در موعد مقرر تکمیل گردیده است، به تمامی سؤالات مورد نیاز کامل پاسخ دهد، محدودیت‌های نوشتاری را رعایت کند تا بیش از اندازه توضیح نداده باشد و هرگونه مدرکی را که برای تأیید اطلاعات وارده لازم است، همراه فرم درخواست، قرار دهد. مدارکی که برای تأیید اطلاعات وارده لازم می باشد شامل صورت حساب شخصی، معرفی نامه، سابقه کاری و مدارکی که بتوان با مراجعه و بررسی آن ها تسلط فرد به زبان انگلیسی را ثابت نمود، می باشد.
دانشجویان به خاطر داشته باشند که برخی مدارک ممکن است نیاز به تأیید و ترجمه داشته باشند. چنانچه متقاضی سؤالی در خصوص فرم درخواست دارد، باید پیش از ثبت درخواست از مرکز ارائه دهنده بورسیه سؤال کند تا اطمینان حاصل نماید که به درستی برای دریافت بورسیه اقدام نموده است.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :