تحصیل در استرالیا

در کشور استرالیا مراکز آموزشی از کیفیت مطلوب تر وهمچنین هزینه تحصیل و زندگی مناسب تری نسبت به مراکز تحصیلی کشور های دیگر برخوردار می باشد.این مراکز به تمامی استانداردهای آموزشی مجهز هستند وبدین منظورهر ساله دولت استرالیا تمامی مراکز آموزشی را بررسی میکند وپیوسته تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا به این مراکز پذیرش می شوند.استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و این موضوع سبب می شود که دانش آموزان و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به مراکز آموزشی این کشور جذب شوند.

شرایط آموزشی قبل از دانشگاه

در کشور استرالیا، مدارس شامل سه دوره کودکستان، ابتدایی و دبیرستان هستند. دوره کودکستان در سن 5 سالگی است. دوره ابتدایی بین سنین 6 تا 11 سالگی انجام می شود که طول دوره ابتدایی بین 6 سال (اول تا ششم) و 7 سال (اول تا هفتم) متغیر می باشد که این موضوع به نوع ایالت های استرالیا وابسته می باشد. دوره دبیرستان  نیز بر اساس نوع ایالت در دوره 6 ساله(هفتم تا دوازدهم)  یا 5 ساله(هشتم تا دوازدهم) یا 4 ساله (هفتم تا دهم) که در این نوع خاص دانش آموزان سال یازدهم و دوازدهم را در کالج میگذرانند، انجام می شود.در کشور استرالیا تحصیل تا سن حداقل 16 سالگی اجباری می باشد. برای افرادی که سیتیزن کشور استرالیا می باشند و افرادی که اقامت دائم دارند، سه نوع مدرسه دولتی، خصوصی و کاتولیک وجود دارد که حدود دو سوم افراد به مدارس دولتی می روند. تحصیل در مدارس دولتی برای افرادی که سیتیزن کشور استرالیا می باشند و افرادی که اقامت دائم دارند رایگان می باشد ولی درمدارس خصوصی و کاتولیک شهریه دریافت می شود که میزان شهریه در مدارس خصوصی نسبت به کاتولیک بیشتر می باشد. میزان شهریه ها بر اساس مقطع تحصیلی ونوع ایالت و…متفاوت می باشد.هزینه های تحصیل سالانه برای دانش آموزان بین المللی(دارای ویزای موقت) بر اساس مقطع تحصیلی و … بین 7800 تا 30000 دلار استرالیا متغیر می باشد و هزینه در مراکز فنی حرفه ای (گواهینامه I تا IV، دیپلم و فوق دیپلم) بین 4000 تا 22000 دلار استرالیا است و آموزش زبان انگلیسی حدود 300 دلار استرالیا در هفته می باشد که بستگی به طول دوره دارد. دانش آموزان میتوانند گواهی دانش آموختگی خود را پس از پایان موفقیت آمیز سال دوازدهم دریافت کنند.

شرایط آموزشی  در دانشگاه

نمرات مندرج در گواهی دانش آموختگی دانش آموزان، شرط ورود به دانشگاه می باشد که روش محاسبه در هر ایالت متفاوت است. درهر سال تحصیلی دو ترم دانشگاهی فراهم شده است که از اوایل ماه مارس تا پایان ماه نوامبر ادامه دارد، همچنین ترم آموزشی تابستانی از ماه دسامبر تا فوریه، جهت ایجاد تسهیلات فراوان برای دانشجویان مهیا می شود.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :