کشور دانمارک در شمال اروپا واقع شده و آب و هوای آن معتدل و پر بارش است. به علت عدم وجود کوهستان های شاخص در این منطقه و ارتفاع کم آن از یک طرف و بارش فراوان در این ناحیه، بیشتر مناطق این سرزمین شامل دشت ها و جلگه های پر آب می شود. از جمله رودخانه های شاخص آن می توان به اسکیرن، استورو، وارده و گودنا اشاره کرد.

توده های هوایی مختلفی که بخش های متفاوت این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد باعث ایجاد آب و هوای متفاوت در یک زمان در نقاط مختلف این کشور می شود. بخش شرقی این قسمت معمولا تحت تاثیر اقلیم بری قرار گرفته و پر بارش تر از سایر نواحی است. قسمت غربی معمولا متاثر از توده هوایی تشکیل شده بر روی اقیانوس اطلس می باشد. در مناطق شمالی این کشور نیز، معمولا وزش بادهای شمالی، دمای منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

با وجود توده های متفاوتی که این منطقه را پوشش می دهد، آب و هوای این کشور به علت نزدیکی به دریا به صورت کلی معتدل بوده و تغییر چندانی ندارد. از این رو هرچند بارش باران در این منطقه یک امر عادی است اما بارش برف و روزهای بسیار سرد کم تر در این کشور تجربه می شود. همانطور که پیشتر بیان شد تغییر دمایی آنچنانی در این کشور وجود ندارد و در طول سال به صورت میانگین بین منفی 2 تا 22 درجه سانتیگراد در تغییر است. جدول دمای هوای شهر کپنهاگن در ماه های مختلف و بر اساس درجه فارنهایت در زیر ارائه می شود.*

 

*  www.climatestotravel.com

برای اطلاع از برنامه مهاجرتی کادر درمان به دانمارک روی این قسمت کلیک کنید.


لینک های مرتبط

اگر قصد مهاجرت به کشور دانمارک را دارید و مشتاق هستید درباره دانمارک بیشتر بدانید از مقالات زیر نیز دیدن فرمایید : 

بیمه در دانمارک
تحصیلات در دانمارک
 هزینه های زندگی در دانمارک
مسکن در دانمارک
تاریخ دانمارک
جغرافیای دانمارک
اقتصاد دانمارک
آب و هوای دانمارک
گرفتن گواهینامه در دانمارک
هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک
آمار جرم و جنایت و امنیت در دانمارک
۱۰ نکته درباره دانمارک
راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی دانمارک
ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :