بیمه دولتی سلامت

دانمارک یک شبکه گسترده دولتی سلامت دارد که شامل خدمات رایگان مشاوره پزشکی و درمان در بیمارستان ها و مراکز پزشکی دولتی می شود. اگر شما در دانمارک شاغل باشید تحت پوشش این بیمه قرار خواهید گرفت. اغلب معاینات و درمان ها رایگان هستند و برای گرفتن این خدمات شما فقط باید کارت بیمه درمانی را دریافت کنید. در این طرح فرزندان زیر 15 سال فرد شاغل نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. بعد از این سن نیز آن ها مستقلا تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

برای این که تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید و کارت بیمه درمانی را بگیرید باید نزد یک پزشک عمومی مراجعه کنید و کارت زرد رنگ بیمه را دریافت کنید. این کارت حاوی اطلاعات پزشکی شما خواهد بود و از آن طریق قادر خواهید بود از خدمات پزشکی در کشور دانمارک بهره ببرید. ثبت نام برای اخذ اینکارت نیز به صورت آنلاین فراهم است.

تقریبا دو هفته پس از ثبت نام و تکمیل اطلاعات کارت به آدرس منزل شما پست خواهد شد. روی این کارت اطلاعات شخصی، اطلاعات اقامت و نام و آدرس پزشک خانواده شما درج شده است. توصیه می شود که این کارت را همیشه همراه خود داشته باشید تا در مواقع لزوم به سادگی قابل دسترس باشد. همچنین از این کارت به عنوان کارت شناسایی نیز استفاده می شود.

به محض ثبت نام در سیستم خدمات اجتماعی شما باید یک پزشک را از لیست معرفی شده انتخاب کنید تا به عنوان پزشک خانواده شما ثبت شود. اگر زمانی که نیاز به مراجعه به پزشک داشتید و این اتفاق در زمان غیر اداری پزشک خانواده شما رخ داد، می توانید با بخش خدمات پزشکی ساعات غیر اداری تماس بگیرید.

انواع بیمه درمانی خصوصی نیز در این کشور مهیا است تا افراد در صورتی که نیاز داشته باشند از آن ها بهره ببرند. هرچند بیمه دولتی تمام هزینه های درمان را در بیمارستان های دولتی و در برخی موارد در بیمارستان های خصوصی پرداخت می کند، برای سریع تر شدن زمان درمان و عدم انتظار در صف برای رخی خدمات خاص درمانی، افراد ممکن است به بیمه های خصوصی روی بیاورند. همچنین برخی خدمات مانند فیزیوتراپی صرفا با بیمه های خصوصی رایگان خواهند بود. بسیاری از کارفرماهاف کارمندان خود را تحت پوشش این نوع از بیمه قرار می دهند.

همان طور که اطلاع دارید دانمارک به 5 استان مجزا تقسیم بندی می شود که سیستم سلامت هر استان به صورت مجزا مسئول تامین خدمات نخصصی برای ساکنین است. بنابراین در صورت نیاز به گرفتن خدمات پزشکی تخصصی، شما با نامه ارجاع پزشک خانواده می توانید در مراکز تخصصی و فوق تخصصی استان خود تحت درمان رایگان قرار بگیرید.

سایر بیمه ها

در دانمارک کارفرماها موظف هستند که تمام کارکنان خود را تحت پوشش بیمه خطرات شغلی در آوردند. بنابراین شما در رابطه با خطرات شغلی تحت پوشش این بیمه قرار خواهید گرفت. البته این بیمه شامل اوقات فراغت شما نخواهد بود.

بیمه بیکاری بر خلاف بسیاری از کشورها در این کشور اختیاری است و افراد در صورتتمایل می توانند برای آن ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است که در کشور دانمارک سه نوع از بیمه همواره اجباری خواهد بود که خصوصی خواهند بود:

  • بیمه وسایل نقلیه شخصی

  • بیمه سگ در صورتی که دارای این حیوان خانگی باشید

  • بیمه آتش سوزی

انواع بیمه های مختلف دیگر نیز به صورت خصوصی در این کشور وجود دارد که اخذ آن ها اجباری نیست. مانند بیمه سرقت و بیمه قضایی و غیره.

برای اطلاع از برنامه مهاجرتی کادر درمان به دانمارک روی این قسمت کلیک کنید.


لینک های مرتبط

اگر قصد مهاجرت به کشور دانمارک را دارید و مشتاق هستید درباره دانمارک بیشتر بدانید از مقالات زیر نیز دیدن فرمایید : 

بیمه در دانمارک
تحصیلات در دانمارک
 هزینه های زندگی در دانمارک
مسکن در دانمارک
تاریخ دانمارک
جغرافیای دانمارک
اقتصاد دانمارک
آب و هوای دانمارک
گرفتن گواهینامه در دانمارک
هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک
آمار جرم و جنایت و امنیت در دانمارک
۱۰ نکته درباره دانمارک
راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی دانمارک
ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :