شاغلان خارجی ساکن در دانمارک معمولا در خانه های اجاره ای زندگی می کنند. اما نکته مهمی که در مورد اجاره مسکن در دانمارک وجود دارد این است که دولت معمولا افراد را مورد حمایت قرار داده و بخشی و یا تمام اچاره بهای آن ها را پرداخت می کند. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره داده خواهد شد.

هزینه اجاره دردانمارک بسته به مکان، اندازه خانه و شرایط کلی ساختمان بسیار متفاوت است. شما می توانید یک اتاق، سوییت و یا یک خانه را کرایه کنید.

در شهرهای کوچک مناطق مسکونی خارج از مرکز شهرها، پیدا کردن مکانی برای اجاره با قیمت مناسب کار آسانی است. این در حالی است که در شهرهای کپنهاگن و آرهوس که دومین شهر بزرگ دانمارک است قیمت ها به نسبت بالاتر است. اجاره منزل یا از اشخاص و یا از موسسات ملکب صورت می پذیرد.

موسسات ملکی زیادی در دانمارک وجود دارند که انواع خانه ها را فراهم می کنند که با حمایت های دولتی ساخته شده است. هزینه اجاره این نوع منازل پایین تر از هزینه اجاره منازل شخصی است. اما ممکن است اجاره این اماکن کمی زمان بر باشد چون افراد باید در لیست انتظار قرار بگیرند. مفاد یک قرارداد استاندارد برای اجاره منزل در وبسایت وزارت مسکن و خدمات شهری و روستایی دانمارک قابل دسترسی است. برای دسترسی به این وبسایت روی این قسمت کلیک کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی از شرکت ها نیز مسکن را برای کارکنان خود تامین می کنند و شاغلان در این کمپانی ها دغدغه ای از این بابت نخواهند داشت.

در صورتی که افراد تمایل به خرید منزل داشته باشند باید دو نکته را مد نظر داشته باشند. شهروندان اروپایی برای خرید منزل نیازی به کسب اجازه از وزارت مسکن و خدمات شهری و روستایی ندارند. اما شهروندان سایر کشورها از جمله ایران باید برای خرید منزل از این وزارتخانه اجازه خریدمنزل دریافت کنند که حدودا 4 هفنه زمان می برد.

راه های متفاوتی برای پیدا کردن منزل اجاره ای در دانمارک وجود دارد. از جمله وبسایت DanmarkBolig.dk  که بیش از 550.000 منزل در آن وجود دارد.

در صورتی که شما در کشور دانمارک دانشجو باشید امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی برای شما فراهم است.

نکته بسیار مهمی که در مورد مسکن در دانمارک وجود دارد این است که اگر شما منزلی را اجاره کنید و بیان کنید که بیش از نصف مدت اجاره را در آن منزل اقامت خواهید داشت، شما مشمول دریافت کمک های دولتی برای پرداخت هزینه اجاره می شوید که این میزان بسته به نوع ساختمان، میزان درآمد و تعداد اعضای خانواده شما متفاوت خواهد بود که حتی می تواند تا 100% هزینه اجاره بها را شامل شود.

 

برای اطلاع از برنامه مهاجرتی کادر درمان به دانمارک روی این قسمت کلیک کنید.


لینک های مرتبط

اگر قصد مهاجرت به کشور دانمارک را دارید و مشتاق هستید درباره دانمارک بیشتر بدانید از مقالات زیر نیز دیدن فرمایید : 

بیمه در دانمارک
تحصیلات در دانمارک
 هزینه های زندگی در دانمارک
مسکن در دانمارک
تاریخ دانمارک
جغرافیای دانمارک
اقتصاد دانمارک
آب و هوای دانمارک
گرفتن گواهینامه در دانمارک
هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک
آمار جرم و جنایت و امنیت در دانمارک
۱۰ نکته درباره دانمارک
راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی دانمارک
ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :