اگر شما هم به دلیل فضای دوستانه کاری، مزایای شغلی زیاد و همچون مرخصی های طولانی مدت با حقوق و موقعیت های پیشرفت در کشور دانمارک مشتاق به مهاجرت به این کشور هستید، مقاله حاضر در رابطه با نکات مربوط به مهاجرت پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران را از دست ندهید.

مراحل اولیه مهاجرت پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران

برای کار حرفه ای کادر درمان در دانمارک، اولین اقدام اخذ مجوز حرفه ای کار در سیستم درمان از سازمان بهداشت و بیماران دانمارک است. بنابراین مدارک متقاضی به سازمان مربوطه ارسال می شود تا مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت معادلسازی (مدرک دانشگاه های ایران مورد تایید سازمان بهداشت و بیماران دانمارک می باشد) تاییدیه های لازم اخذ شود. این مرحله ممکن است زمان بر باشد، اما در همین فرصت امکان درخواست ویزای دانمارک و آغاز فرایند آموزش زبان دانمارکی وجود دارد که به تفصیل شرح داده خواهد شد. توانایی پشتیبانی مالی خود و اعضای خانواده در مدت اقامت در دانمارک از دیگر مدارک مورد نیاز در مرحله اول درخواست مهاجرت می باشد. ضمنا نگران همراهی اعضای خانواده خود نباشید چرا که همسر و فرزندان زیر 18 سال شما به همراه شما اجازه اقامت دریافت خواهند کرد و اجازه کار تمام وقت خواهند داشت. اجازه کار برای متقاضی اصلی تا قبل از طی کردن کامل پروسه اخذ پروانه کار تخصصی نیز صادر می شود به شرطی که در عناوین شغلی غیر تخصصی مشغول به کار شود.  بنابراین در اولین گام شما باید:

  • مدرک دانشگاهی خود را جهت اخذ تاییدیه و معادلسازی به سازمان بهداشت و بیماران دانمارک ارسال نمایید.

  • توانایی پشتیبانی مالی را نشان دهید.

  • آموزش زبان دانمارکی را شروع کنید.

پشتوانه مالی

شما باید مستنداتی را تهیه کنید که از بودجه کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده همراه در طول شش ماه اول اقامت در دانمارک برخوردار هستید. این مدارک باید به همراه درخواست ارسال شوند. میزان توانایی مالی به شرح زیر است:

  • اگر به تنهایی برای مهاجرت درخواست می دهید: 36852 کرون
  • اگر همسر شما را همراهی می کند: 73704 کرون
  • اگر همسر و چند فرزند شما را همراهی می کنند: 88428 کرون
  • اگر چند فرزند شما را همراهی می کنند اما همسر ندارید: 73698 کرون

لازم به ذکر است این مبلغ باید به مدت حداقل سه ماه در حساب شما سپرده شده باشد تا پرینت بانکی مورد تایید باشد. با نشان دادن این توانایی مالی و طی کردن تشریفات اداری در سفارت ویزای سه ساله دانمارک برای متقاضی و خانواده وی صادر می شود.

الزام یادگیری زبان دانمارکی

پر واضح است که برای بالا بردن دقت کار درمانی در هر کشوری نیاز است کادر درمان به زبان کشور مقصد تسلط کافی داشته باشند. کشور دانمارک هم از این موضوع مستثنا نبوده و یکی از الزامات اخذ اجازه کار پزشکی در دانمارک تسلط کافی به زبان دانمارکی است. خوشبختانه امکان یادگیری این زبان در زمان اقامت دراین کشور فراهم شده است. شهرداری محل اقامت شما در دانمارک موظف به برگزاری کلاس های آموزش زبان دانمارکی به شما و سایر مهاجرین است. تمام افراد بالای 18 سال واجد شرایط حضور در این کلاس ها می باشند. خوشبختانه کلاس های زبان یاد شده رایگان بوده و هزینه آن به عهده دولت دانمارک است. پس از قبولی در آزمون زبان دانمارکی پروسه آزمون های تخصصی پزشکی و فرایند اقدام برای اخذ مجوز حرفه ای طبابت، دندانپزشکی و پرستاری آغاز می شود.

فرایند اخذ مجوز حرفه ای کادر درمان

فرایند اخذ مجوز برای پزشکان ایرانی از اروپایی متفاوت است. در این مقاله صرفا مراحل اخذ مجوز برای پزشکان ایرانی بررسی می شود.

همانطور که پیشتر گفته شد اولین مرحله ارسال مدارک دانشگاهی و سپس گذراندن دوره های زبان دانمارکی است تا زمانی که حداقل امتیاز مورد نیاز زبان به دست آورده شود. پس از این مرحله آزمون پزشکی به زبان دانمارکی و به دو صورت تئوری و عملی در دانشگاه کپنهاگن برگزار می شود. این آزمون دو بار در هر سال برگزار می شود و رایگان است. پس از موفقیت در سپری کردن این مرحله نوبت به شرکت در دوره سه روزه قوانین پزشکی دانمارک می رسد که چهار الی پنچ بار در سال برگزار می شود. در آخر پزشکان عمومی، دندانپزشکان و پرستاران موظف به شش ماه تا یک سال کار با حقوق بسته به رشته در یکی از مراکز درمانی دانمارک بوده. گزارش رئیس مرکز درمانی از نحوه عملکرد شما آخرین ارزیابی شما برای اخذ مجوز حرفه ای کار پزشکی در دانمارک خواهد بود. بنابراین به طور خلاصه مراحل اخذ مجوز به ترتیب زیر است:

  • ارسال مدارک اولیه و درخواست به دانمارک
  • ورود به کشور دانمارک و گذراندن دوره زبان دانمارکی
  • قبولی در آزمون تئوری و عملی پزشکی
  • گذراندن دوره آزمایشی کار در مراکز درمانی

لینک های مرتبط

اگر قصد مهاجر به کشور دانمارک را دارید و مشتاق هستید درباره دانمارک بیشتر بدانید از مقالات زیر نیز دیدن فرمایید : 

بیمه در دانمارک
تحصیلات در دانمارک
 هزینه های زندگی در دانمارک
مسکن در دانمارک
تاریخ دانمارک
جغرافیای دانمارک
اقتصاد دانمارک
آب و هوای دانمارک
گرفتن گواهینامه در دانمارک
هزینه های زندگی یک دانشجو در دانمارک
آمار جرم و جنایت و امنیت در دانمارک
۱۰ نکته درباره دانمارک
راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی دانمارک
ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :