تحصیل در اوکراین

مزایای تحصیل در اوکراین
تحصیل به زبان انگلیسی در اوکراین
تحصیل به زبان انگلیسی یکی از مزیت های دانشگاه های اوکراین می‌باشد. شما با داشتن دانش معمولی زبان میتوانید در دانشگاه های اوکراین به زبان انگلیسی تحصیل کنید.
جالب است بدانید که متقاضیان برای تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی، نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس، تافل و… ندارند.
تحصیل به زبان روسی و اوکراینی
تحصیل به زبان رسمی این کشور یعنی اوکراینی و همچنین زبان دوم اوکراین که زبان روسی می‌باشد نیز، امکان پذیر است. از آنجا که بعضی از رشته‌ها به زبان انگلیسی ارائه نشده، شما میتوانید با یکی از این دو زبان‌ها به انتخاب خود در اوکراین به تحصیل بپردازید. یادگیری زبان روسی و اوکراینی با دوره‌های کالج زبان (پادفک) قبل از شروع کلاس‌های دانشگاه در رشته مورد نظر صورت میگیرد و طی یک دوره 8 الی 12 ماهه (بسته به کالج مورد نظر) به انجام می‌شود و متقاضیان پس از اتمام این دوره کاملاً به زبان روسی یا اوکراینی مسلط میشوند و از طرفی اجازه تحصیل در رشته های روسی و اوکراینی زبان را دریافت می‌کنند.
اخذ پذیرش و ویزا
اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اوکراین شیوه به خصوص خود را دارد و با دانستن نحوه انجام امور این پروسه بسیار سریع انجام میشود و بلافاصله پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود جهت دریافت ویزا اقدام میشود، که معمولاً زمان زیادی نمیبرد تا ویزای خود را از سفارت دریافت کنید.

دارا بودن دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالای جهانی
دانشگاه های سطح بالای اوکراین از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، که به عنوان مثال میتوان به کیفیت تدریس ، خوابگاه ها ، کتاب خانه ها و کارگاه های عملی ، آزمایشگاه های پیشرفته ، خدمات جانبی در محیطی کاملا صمیمی اشاره کرد.

ثبت نام در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بدون نیاز به آزمون ورودی
تحصیل در رشته های پزشکی همیشه یکی از آرزوهای ما برای خود یا فرزندانمان بوده که بیشتر اوقات به دلیل سختی راه در قبولی این رشته معمولا یا از آن منصرف شده یا بنا به دلایل دیگری همچون هزینه بالای دانشگاه ها جهت پذیرش از آن دست میکشیم. اوکراین کشوری است که در زمینه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی یکی از برترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود، که از طرف دیگر هزینه های بسیار پایین‌تری نسبت به دانشگاه‌های دیگر کشورها در این رشته دارا میباشد. وقتی هزینه‌های رشته‌های پزشکی کشورهای آمریکا، کانادا و… را مقایسه میکنیم، متوجه میشویم که چقدر تحصیل در اوکراین به صرفه‌تر است. البته در کنار هزینه های پایین، مدرک آن نیز بسیار معتبر است و حتی در اتحادیه اروپا هم معتبر است.
سطح رشته پزشکی در اوکراین
دانشکده پزشکی کارازیـن به دلیل سطح بالای آموزشی و همکاری تحقیقاتی با دانشگاه ها و موسسات بین‌المللی اروپایی، آسیایی و آمریکایی، هر ساله چند صد نفر دانشجو را از نقاط مختلف دنیا به تحصیل در دانشگاه خود جذب می‌نماید.

هزینه های زندگی در اوکراین
هزینه‌های زندگی از قبیل اجاره خانه یا خوابگاه، هزینه های مواد غذایی، پوشاک و رفت و آمد (مترو، اتوبوس، مارشروتکا) و… جزو هزینه‌هایی است که افراد با آن سر و کار دارند و بایستی به‌صورت مستمر پرداخت نمایند، و نمی‌توان پرداخت آن را به زمان دیگری انداخت. کشورهایی که دارای هزینه بالای زندگی هستند برای اکثر دانشجویان مخصوصاً در ابتدا که وارد آن کشور و دانشگاه میشوند، و درحالی که تا زمانی که یک شغل پاره وقت جهت جبران هزینه ها پیدا کنند، زندگی برای آنها کمی سخت میشود؛ اما در کشور اوکراین به دلیل هزینه های پایین زندگی، این مشکلات برای آنها سختی ایجاد نمیکند و میتواند انتخاب مناسبی جهت تحصیل می باشد.

یادگیری زبان روسی در اوکراین:
یکی از دغدغه هایی که متقاضیان تحصیل در کشور اوکراین دارند، نگرانی از یادگیری زبان روسی است.
بر خلاف تصورات غلطی که برخی از متقاضیان از زبان روسی دارند، این زبان بسیار زبان شیرین و جالبی است و کافیست شما کمی علاقه به خرج دهید و تفکرات غلط خود را نسبت به این زبان از ذهن خود خارج کنید تا نتیجه یادگیری خود را به سرعت ببینید. این زبان ریشه های مشترکی با زبان انگلیسی و فارسی دارد.
برای مثال: ما می گوییم چمدان، روس زبان ها هم می گویند چمدان. انگلیسی ها به برادر می گویند بِرادر و روس ها می گویند برات. انگلیسی ها به خواهر می گویند سیستر و روس ها می گویند سیسترا. ما می گوییم چای، روس ها هم می گویند چای. انگلیسی ها به پسر می گویند سان و روس زبان ها می گویند سین. ما می گوییم ماشین، روس ها می گویند ماشینا. ما میگوییم اتوبوس آنها میگوند آوتوبوس و هزاران کلمه مشترک دیگر بین انگلیسی و روسی و همچینین بین فارسی و روسی وجود دارد.
پس به هیچ وجه تحصیل در اوکراین (بهشت اروپای شرقی) را به دلیل زبان روسی از دست ندهید.

اوکراین یکی از قطب‌های صنعت هوانوردی در جهان میباشد. وجود کارخانه هواپیماسازی آنتونوف و هواپیماسازی های دیگر و همچنین وجود اساتید مجرب در این صنعت، این کشور را از لحاظ صنعت هواپیمایی قوی کرده و همین امر، کشور اوکراین را به یکی از بهترین موقعیت‌های تحصیل در این رشته تبدیل کرده است.
برای رشته های پزشکی و دندان‌پزشکی نیز به دلیل پایین بودن هزینه‌ها، کشور اوکراین از بهترین انتخاب‌ها می باشد و مدارک ارائه شده توسط دانشگاه ها، مورد تایید اتحادیه اروپا میباشند.

هزینه های تحصیلی دانشگاه‌های اوکراین
هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین بستگی به کیفیت، رشته، زبان و محل تحصیل متفاوت است. بازه قیمتی شهریه دانشگاه در اوکراین مبلغی بین 2800 الی 5000 دلار به صورت سالیانه میباشد. البته لازم به ذکر است که تحصیل به زبان روسی و اوکراینی ارزان تر است.

هزینه اجاره خوابگاه و مسکن دانشجویی در کشور اوکراین:
هزینه خوابگاه دانشجویی چیزی حدود ماهیانه بین 70 الی 80 دلار در پایتخت و بین 50 الی 60 دلار در شهرهای دیگر است.
هزینه اجاره یک سوئیت دانشجوئی ۳۰-۷۰ متر با امکانات رفاهی و مبله دانشجوئی بسته به امکانات و فاصله با دانشگاه و موقعیت در شهر ماهیانه ۴۰۰-۲5۰ دلار میباشد. شارژ ماهیانه شامل هزینه آب و برق و گاز و وسایل گرمایی و نظافت عمومی ساختمان(به جز تلفن و اینترنت) می‌باشد که بستگی به مساحت هر آپارتمان دارد و در تابستان 10 تا 15 دلار و زمستان 20 تا 25 دلار می باشد.

مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :