تحصیل در فرانسه

چرا تحصیل در فرانسه؟
فرانسه هر ساله بیش از 23% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزشهای ارائه شده و مدارک اعطا شده را زیر نظر دارد. عالی بودن مدارک فرانسوی و تحصیل رایگان در فرانسه، دلیل اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری به این کشور میباشد. ادامه تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن میباشد. (بیش از 3000 موسسه شامل 90 دانشگاه 240 مدرسه عالی مهندسی 230 مدرسه عالی بازرگانی و 2000 موسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری آموزشهای پیراپزشکی و غیره)
قبلا تحصیل در کشور فرانسه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به صورت رایگان بود، اما در حال حاضر مبلغ 2770 یورو به صورت سالانه بابت دوره کارشناسی و 3770 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باید پرداخت کرد. و از سوی دیگر نزدیک به 200 میلیون نفر در جهان به زبان فرانسه تکلم میکنند. تسلط و آشنایی به این زبان دسترسی ویژه به بیش از 47 کشور از 5 قاره جهان را ممکن می‌سازد.
شرایط اقامت در این کشور اینگونه است که شخصی اگر 7 سال به طور متوالی در آنجا باشد (تحصیلی، کار و…) می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید و بعد از یک هفته ورود به این کشور مقیم آنجا می شود.

متقاضیان در حین تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، 20 ساعت در هفته حق کار دارند که اگر در این دوره شخص توسط کارفرما بیمه شود، متقاضی می تواند اقامت دائم خود را اخذ نماید. همچنین در صورتی که افراد، فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باشند، یک سال اجازه یافتن کار در فرانسه دارند که در صورت مشغول به کار شدن، میتوانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و پس از آن بعد از گذراندن دوره زمانی خود در فرانسه، میتوانند برای اقامت دائم خود اقدام کنند.

اما نکته اینجاست که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه، متقاضی نیاز به داشتن مهارت بالای زبان فرانسه و کسب حداقل مدرک B2 زبان فرانسه را دارد که همین موضوع باعث می شود افراد بسیاری این امکان را نداشته باشند و ترجیح دهند به جای یادگیری زبان فرانسه در کشور خود، به یاد گیری این زبان در محیط فرانسوی زبان و در کشور فرانسه بپردازند. این کار علاوه بر این که موجب یادگیری سریعتر و روان تر زبان فرانسه میشود، باعث آشنایی بیشتر افراد با فرهنگ و سبک زندگی فرانسوی ها خواهد شد که این موضوع به تطابق پذیری افراد با محیط کمک بسیاری خواهد کرد.

البته لازم به ذکر است که برای پذیرش در کالج های زبان فرانسه، شما حداقل نیاز به یادگیری این زبان در حد الفبا (A1) را دارید.

پس از پذیرش دوره های زبان فرانسه و دریافت Student Visa، شما میتوانید برای دانشگاه هایی که رشته های مد نظر شما را ارائه می دهند اقدام کنید و بعد از اتمام دوره زبان خود و کسب مهارت لازم در زبان فرانسه، به تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه بپردازید.

هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه بسته به شهر انتخابی متقاضی، از حدود 600 یورو در ماه برای شهر های کوچک و حدود 900 یورو در ماه برای پاریس، آغاز می شود که حدود 70% این هزینه مربوط به هزینه اجاره خوابگاه یا آپارتمان می باشد، که بسیار هزینه ی بالاییست، بنابراین دولت فرانسه برای رفع این مشکل تصمیمی اتخاذ کرده و آن این است که در کشور فرانسه، سازمانی به نام CAF وجود دارد که پس از اقامت در این کشور این سازمان حدود 40% کمک هزینه ی مسکن را متقبل می شود.

شرکت پرشین مهاجر با داشتن صدها پرونده موفق در امور ویزا و مهاجرت، میتواند شما را در صفر تا صد مهاجرت به فرانسه همراهی کند و برای شما به توجه به شرایطتان، مناسب ترین راه حل ها را فراهم سازد.

فرم مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :