در این مقاله ما قصد داریم به بررسی انواع ورک پرمیت های دانشجویی بپردازیم که چگونه آن دسته از افرادی که جهت تحصیل به کانادا مهاجرت کرده اند می توانند در هنگام تحصیل ورک پرمیت دریافت کرده و مشغول به کار شوند.

انواع ورک پرمیت های دانشجویی :

  1. On-campus

دانشجویانی که اجازه تحصیل دارند می توانند بدون محدودیت در موسسه یا دانشگاهی که درس می خوانند مشغول به کار شوند.در این زمینه کار فرما می تواند دانشگاه، سازمان های دانشجویی، کادر آموزشی یا کارفرمای خصوصی باشد که خدمات خاصی را به دانشگاه ارائه می دهد.

  1. Off-campus

اگر تحصیلات شما به صورت تمام وقت باشد شما می توانید به مدت 20 ساعت در هفته  برای هر کار فرمایی مرتبط یا غیر مرتبط با تحصیلتان در خارج از دانشگاه کار کنید.

لازم به ذکر است که در زمان تعطیلات بین ترم شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی خارج از دانشگاه مشغول به کار شوید.

اما در این مورد استثناهایی نیز وجود دارد که دانشجویان مشغول به تحصیل واجد شرایط کار نمی شوند. برای مثال آن دسته از دانشجویانی که :

  • به صورت نیم وقت مشغول به تحصیل هستند.
  • جهت بازدید مراکز علمی یا جشنواره های علمی به کانادا آمده اند.
  • برای تحصیل زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان دوم در دانشگاه ها یا مراکز کانادا ثبت نام کرده اند.
  • از دولت کانادا کمک مالی دریافت می کنند.
  • در گذشته مجوز کار خارج از دانشگاه را داشته اند اما به علت رعایت نکردن شرایط و ضوابط تعیین شده اینک مجوز کار از آن ها گرفته شده است.
  1. اجازه کار برای همسر دانشجویان

اگر شما متاهل هستید  و همسرتان در کانادا شما را همراهی می کند در صورتی که شما به صورت تمام وقت در یکی از دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل باشید همسرتان می تواند جهت دریافت اجازه کار بدون محدودیت در خواست دهد البته لازم به ذکر است که این اجازه کار تا زمانی که ویزای تحصیلی شما معتبرباشد اعتبار دارد.

فرم مشاوره با پرشین مهاجر

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :