برنامه مهاجرت استانی اُنتاریو

برنامه مهاجرت استانی اُنتاریو که Ontario Opportunities نامیده می‌شود یک برنامه مهاجرتی کارفرما محور است که به ایالت اُنتاریو اجازه می‌دهد متخصصان و نیروهای ماهر واجد شرایط را انتخاب و از این طریق زمینه مهاجرت آنها را به کانادا فراهم نماید. این برنامه به کارفرماهای اُنتاریو کمک می‌کند تا بتوانند نیروهای متخصص مورد نیازی را که نتوانسته‌اند در بازار کار اُنتاریو بیابند، استخدام نمایند. متقاضیانی که تمام شرایط این برنامه مهاجرتی را احراز کنند، گواهینامه گزینش استانی اُنتاریو را دریافت می‌کنند که فرایند بررسی پرونده مهاجرتی ایشان را در اداره شهروندی و مهاجرت کانادا تسریع می‌کند.

این برنامه مهاجرتی از دو گروه به شرح زیر تشکیل شده است:

گروه عمومی

گروه عمومی برنامه مهاجرت استانی اُنتاریو این امکان را در اختیار کارفرمایان واجد شرایط اُنتاریو قرار می‌دهد که کارگران خارجی را به استخدام خود درآورند. متقاضی برای اینکه واجد شرایط این گروه مهاجرتی باشد باید یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت از یک کارفرمای واجد شرایط در انتاریو دریافت کرده باشد. شغل پیشنهادی باید تخصصی (شغلی با نوع و سطح مهارت 0، A، یا B در NOC) بوده و در مرحله Pre-screen به تایید رسیده باشد. متقاضی همچنین باید:

حداقل دو سال تجربه کار در شغل پیشنهادی، که در پنج سال گذشته کسب شده است، داشته باشد؛

در صورت لزوم گواهینامه یا مجوز مورد نیاز جهت کار در شغل مورد نظر در انتاریو را داشته باشد؛

فرم Employer Pre-Screen Approved Position، به همراه بسته اقدام برای مهاجرت استانی، را از طرف کارفرما دریافت کرده باشد؛

میزان حقوق پیشنهادی در حد و حدود دستمزدی باشد که بازار در حال حاضر به کسانی که در شغل مذکور کار می‌کنند، پرداخت می‌کند؛ و

وضعیت اقامتش در کانادا قانونی باشد (اگر از داخل کانادا تقاضای خود را ارسال می‌کند).

گروه دانشجویان خارجی

این گروه مهاجرتی به دو شاخه فارغ التحصیلان نیازمند به پیشنهاد کار و فارغ التحصیلان برنامه های PhD که برای اقدام به مهاجرت نیازی به داشتن پیشنهاد کار ندارند تقسیم می شود:

فارغ التحصیلانی که لازم است پیشنهاد کار داشته باشند: این شاخه از گروه دانشجویان خارجی این امکان را در اختیار کارفرماهای واجد شرایط اُنتاریو قرار می‌دهد که دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل یا در آستانه فارغ‌التحصیلی از کالج‌ها و دانشگاه‌های واجد شرایط کانادا را استخدام کنند. دانشجوی مذکور برای اینکه بتواند تحت این گروه مهاجرتی اقدام کند باید یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت از یک کارفرمای واجد شرایط در اُنتاریو داشته باشد. شغل پیشنهادی باید در فهرست NOC، شغلی با نوع یا سطح مهارت 0، A، یا B تعریف شده باشد و لازم نیست که حتما با رشته تحصیلی دانشجو مرتبط باشد؛

فرم Employer Pre-Screen Approved Position، به همراه بسته اقدام برای مهاجرت استانی را از طرف کارفرما دریافت کرده باشد؛ و وضعیت اقامتش در کانادا قانونی باشد (اگر از داخل کانادا تقاضای خود را ارسال می‌کند).

فارغ التحصیلان و دانشجویان PhD دانشگاههای انتاریو: براساس این شاخه جدید کسانی که از یک برنامه PhD در یکی از دانشگاههای واجد شرایط اُنتاریو فارغ التحصیل شده یا در آستانه فارغ التحصیلی باشند می‌توانند بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار برای کسب ویزای اقامت دائم و مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

واجدین شرایط اقدام تحت این شاخه جدید مهاجرتی عبارتند از:

کسانی که به عنوان دانشجوی خارجی از یکی از دانشگاههای واجد شرایط اُنتاریو فارغ التحصیل شده و درجه دکتری گرفته‌اند (نباید بیش از دو سال از فارغ التحصیلی متقاضی سپری شده باشد)؛

افرادی که تمام نیازمندیهای یک برنامه PhD در دانشگاههای فوق الذکر را برآورده ساخته و منتظر دریافت مدرک دکتری خود هستند (مثلا تمام واحدهای درسی مورد نیاز را گذرانده و از تز خود نیز دفاع کرده‌اند – این افراد باید حداقل دوسال از یک برنامه PhD را با موفقیت پشت سرگذاشته باشند)؛

متقاضیان این برنامه جدید مهاجرتی می‌توانند از داخل کانادا یا خارج از کانادا اقدام کنند ولی کسانی که قصد دارند از داخل کانادا اقدام کنند باید وضعیت اقامتشان در کانادا قانونی باشد (ویزای دانشجویی یا ویزای کار دارای اعتبار داشته باشند).
توجه: دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع فوق لیسانس دانشگاههای انتاریو نیز امکان اقدام برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا را دارا هستند.

کارفرمای واجد شرایط در اُنتاریو

متقاضیانی که قصد دارند با استفاده از برنامه مهاجرت استانی انتاریو نامزد دریافت ویزای اقامت دائم کانادا شوند باید پیشنهاد تمام وقت و دائمی را از یک کارفرمای واجد شرایط در انتاریو دریافت کنند. کارفرمای واجد شرایط در اینجا شرکتی است که در ناحیه تورنتوی بزرگ (GTA) یا خارج از این ناحیه واقع شده و شرایط زیر را احراز کند:

حداقل سه سال سابقه کار و فعالیت داشته باشد؛

درآمد سال گذشته شرکت اگر در ناحیه تورنتو بزرگ واقع شده است حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ دلار کانادا و اگر در خارج از ناحیه تورنتو بزرگ واقع شده است حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا باشد؛ و

اگر در ناحیه تورنتو بزرگ واقع شده است حداقل پنج کارمند تمام وقت و اگر در خارج از ناحیه تورنتو بزرگ واقع شده است حداقل سه کارمند دائم تمام وقت در شرکت مشغول به کار باشند.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :