برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) امکان گزینش نیروهای متخصص و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با تجربه و کاردانی که تمایل دارند به کانادا مهاجرت کنند و قادرند زندگی موفق و جدیدی را در بریتش کلمبیا بنا کنند را در اختیار دولت این ایالت قرار می‌دهد. متقاضیانی که توسط ایالت بریتیش کلمبیا برگزیده می‌شوند واجد شرایط اقدام جهت دریافت ویزای اقامت دائم کانادا بوده و اداره شهروندی و مهاجرت کانادا بررسی پرونده ایشان را در الویت قرار می‌دهد. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا از دو مولفه به شرح زیر تشکیل می‌شود:

گروه مشاغل استراتژیک

مهمترین نیازمندی این گروه مهاجرتی داشتن پیشنهاد کار دائم و تمام وقت در شغلی تخصصی یا نیمه تخصصی از کارفرمایی در بریتیش کلمبیاست. کارفرمای مذکور باید به مدت حداقل یک سال در بریتیش کلمبیا مشغول به فعالیت باشد، از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار باشد، و حداقل ۵ نفر را به صورت تمام وقت در استخدام داشته باشد.

کسانی واجد شرایط این گروه مهاجرتی هستند که امکان سکونت و اقامت پایدار و موفق آنها در بریتیش کلمبیا وجود داشته باشد (این موضوع با در نظر گرفتن درآمد کار پیشنهاد شده به متقاضی، تعداد اعضای وابسته، و نیز سطح مهارت‌های زبانی وی بررسی می‌گردد). کسانی که اعلام پناهندگی نموده‌اند و منتظر روشن شدن وضعیت اقامتی خود هستند و نیز افرادی که وضعیت اقامت‌شان در کانادا قانونی نیست واجد شرایط این گروه مهاجرتی نیستند. چهار زیرگروه در این گروه مهاجرتی وجود دارد که عبارتند از:
نیروی کار متخصص و ماهر – این زیرگروه محدود به مشاغلی در سطوح 0، A، و B در NOC است و بنابراین مدیران، متخصصان، تکنسین‌ها، و صاحبان حر‌فه‌های فنی ممکن است واجد شرایط این زیرگروه مهاجرتی باشند.
متخصصان بهداشت و درمان – این زیرگروه به پرستاران و پرستاران روانپزشکی دارای مجوز و پزشکان و ماماهایی که شرایط برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا را احراز کنند، محدود شده است.

فارغ‌التحصیلان خارجی – کسانی که به تازگی و پیش از دریافت پیشنهاد کار از یک موسسه آموزش عالی کانادایی فارغ‌التحصیل شده باشند ممکن است شرایط این زیرگروه مهاجرتی را احراز کنند. رشته تحصیلی این گروه از افراد باید در یکی از زمینه‌های زیر باشد:

علوم طبیعی، علوم کاربردی، و مهندسی

علوم بهداشتی و درمانی

تجارت و بازرگانی

گردشگری، مهمانداری و تفریحات

حمل و نقل و تدارکات

البته توجه داشته باشید که اداره مهاجرت بریتیش کلمبیا ممکن است به صلاحدید خود فارغ‌التحصیلان برخی دیگر از رشته‌های تحصیلی را نیز بپذیرد.

بر اساس تسهیلات جدیدی که دولت بریتیش کلمبیا در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد، دانشجویان خارجی دانشگاه های بریتیش کلمبیا که در مقطع فوق لیسانس یا دکتری از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند می توانند بدون نیاز به  داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی برای کسب اقامت کانادا از طریق برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا اقدام کنند.

نیروهای کار نیمه ماهر

این زیرگروه که یک برنامه آزمایشی ۲ ساله است به برخی مشاغل در بخش گردشگری/مهمانداری، صنایع غذایی، و رانندگی تریلرهای یدک کش اختصاص دارد.

مهاجرت تجاری

دولت بریتیش کلمبیا از طریق این گروه مهاجرتی تجار و کارآفرینان واجد شرایطی را که تمایل و توانایی نقل مکان به بریتیش کلمبیا و تاسیس یا خرید بیزنسی سود ده در این ایالت دارند، انتخاب کرده و در واقع آنها را برای دریافت اقامت دائم کانادا نامزد می‌کند. این گروه مهاجرتی از سه زیرگروه به قرار زیر تشکیل شده است:
مهارت‌های بیزنسی

متقاضیان این زیرگروه مهاجرتی باید شرایط زیر را احراز کنند:

دارایی خالص (منقول و غیر منقول) آنها از ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا کمتر نباشد و این دارایی را از راه‌های قانونی کسب کرده باشند؛

طرح و پلان بیزنسی داشته باشند؛

مبلغ ۴۰۰۰۰۰ دلار کانادا جهت راه‌اندازی بیزنسی جدید یا خرید و توسعه بیزنسی واجد شرایط در بریتیش کلمبیا سرمایه‌گذاری کنند (متقاضی باید مالکیت حداقل یک‌سوم بیزنس مورد نظر را در اختیار بگیرد، حداقل سه نیروی جدید را به کار بگمارد، و در مدیریت بیزنس نقش فعال داشته باشد)؛

یک موافقتنامه کارایی (Performance Agreement) با ایالت بریتیش کلمبیا امضا کند؛

مبلغ ۱۲۵۰۰۰ دلار کانادا را نزد دولت بریتیش کلمبیا به ودیعه بگذارد (این ودیعه‌گذاری تنها در صورتی الزامی است که متقاضی بخواهد از گزینه Fast Track استفاده کند و به فوریت جهت دریافت اقامت دائم کانادا نامزد شود). مبلغ ودیعه پس از آنکه متقاضی شرایط قید شده در توافقنامه کارایی را احراز کرد، بازگزدانده می‌شود.
بیزنس منطقه‌ای

متقاضیان برای اینکه واجد شرایط این زیرگروه مهاجرتی باشند، باید:

حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار کانادا که به شکل قانونی کسب شده است را به عنوان دارایی خالص (منقول و غیر منقول) در اختیار داشته باشند؛

مهارت‌ و تجربه لازم برای راه‌اندازی بیزنسی سود ده و پایدار را در بریتیش کلمبیا دارا باشند؛

مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا برای تاسیس بیزنسی جدید یا خرید و توسعه بیزنسی موجود در بریتیش کلمبیا سرمایه‌گذاری کنند (بیزنس باید در خارج از نواحی شهری ونکوور و ابوتسفورد باشد، متقاضی باید مالکیت حداقل یک‌سوم بیزنس را در اختیار بگیرد، حداقل ۱ نیروی کار جدید را به صورت تمام وقت به کار بگمارد، و همچنین فعالانه در مدیریت بیزنس مشارکت داشته باشد)؛

یک موافقتنامه کارایی (Performance Agreement) با ایالت بریتیش کلمبیا امضا کند؛

مبلغ ۱۲۵۰۰۰ دلار کانادا را نزد دولت بریتیش کلمبیا به ودیعه بگذارد (این ودیعه‌گذاری تنها در صورتی الزامی است که متقاضی بخواهد از گزینه Fast Track استفاده کند و به فوریت جهت دریافت اقامت دائم کانادا نامزد شود). مبلغ ودیعه پس از آنکه متقاضی شرایط قید شده در توافقنامه کارایی را احراز کرد، عودت داده می‌شود.

پروژه‌های استراتژیک

شرکت‌های خارجی که تمایل به تاسیس بیزنسی واجد شرایط در بریتیش کلمبیا دارند می‌توانند با استفاده از این زیرگروه مهاجرتی تا حداکثر ۵ نیروی شاخص مدیریتی، تخصصی، یا فنی را به بریتیش کلمبیا آورده و آنها را برای اقامت دائم کانادا نامزد کنند. افراد مذکور باید پرسنل ارشد و واجد صلاحیتی باشند که وجودشان برای تاسیس یا اداره بیزنس مورد نظر ضروری است. شرکت‌هایی می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند که:
سابقه و تجربه عملی موفق و مناسبی در بیزنسی که قصد دارند در بریتیش کلمبیا راه‌اندازی یا خریداری کنند داشته باشند؛

مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا جهت راه‌اندازی یا خرید یک بیزنس در بریتیش کلمبیا سرمایه‌گذاری کنند؛

به ازای هریک از نیروهایی که همراه خود به بریتیش کلمبیا می‌آورند، حداقل ۳ فرصت شغلی جدید برای شهروندان یا مقیمان دائم بریتیش کلمبیا ایجاد کنند؛

یک موافقتنامه کارایی (Performance Agreement) با ایالت بریتیش کلمبیا امضا کنند.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :