برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا

هدف از برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP) جذب نیروهای کار متخصص و تجاری است که قادرند نقش مثبتی در اقتصاد مانیتوبا ایفا کنند. این برنامه دارای چندین شاخه (stream) است و افرادی که قصد دارند با استفاده از برنامه مهاجرتی ایالت مانیتوبا به کانادا مهاجرت کنند باید واجد شرایط یکی از این شاخه‌ها بوده و از طریق آن اقدام کنند. شرایط هر شاخه به شرح زیر است:

شاخه دارای اولویت
تقاضاهایی که تحت این گروه مهاجرتی مانیتوبا ارسال می‌شوند داری اولویت بوده و قبل از پرونده‌هایی که در شاخه عمومی گشوده شده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرند. در واقع این شاخه فرایند بررسی پرونده متقاضیانی که به واسطه مهارت، تحصیلات، و خصوصیات‌شان دارای بالاترین شانس اقامت موفق در مانیتوبا هستند را تسریع می‌کند. زیرگروه‌های اصلی این شاخه عبارتند از:
استخدام مستقیم – اگر در حال حاضر به صورت قانونی (با داشتن اجازه کار موقت) در مانیتوبا مشغول به کار هستید می‌توانید تحت این زیرگروه برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. بدین منظور باید:
حداقل به مدت شش ماه در مانیتوبا مشغول به کار بوده باشید؛و

کارفرمایی که در حال حاضر برایش کار می‌کنید پیشنهاد کار دائم و تمام وقتی را به شما ارائه کند.

دانشجوی خارجی – دانشجویان خارجی که یک برنامه آموزشی حداقل 8 ماهه را در مانیتوبا به اتمام رسانده و در حال حاضر با در اختیار داشتن اجازه کار موقت فارغ التحصیلان در این ایالت مشغول به کارند، می‌توانند با استفاده از این زیرگروه مهاجرتی برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این افراد برای اینکه واجد شرایط باشند باید از کارفرمای فعلی خود یک پیشنهاد کار تمام وقت و دائم دریافت کرده و حداقل به مدت 6 ماه در شغل فعلی مشغول به کار باشند.
توجه: بر اساس قوانین جدیدی که از ابتدای سال 2011 به اجرا گذاشته خواهد شد، فارغ التحصیلان خارجی دانشگاهها و موسسات عالی مانیتوبا قادر خواهند بود بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار از یک کارفرمای مانیتوبایی برای دریافت اقامت دائم کانادا تحت برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا اقدام کنند. کسانی مشمول قوانین جدید خواهند شد که یک برنامه آموزشی حداقل دو ساله را در یکی از دانشگاهها یا موسسات آموزش عالی مانیتوبا با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. جزییات این خبر را می توانید اینجا مطالعه کنید.
حمایت خویشاوندی – مهم‌ترین شرط این زیر گروه مهاجرتی در اختیار داشتن تعهدنامه‌ای از یکی از خویشاوندان نزدیک (والدین؛ فرزندان؛ خواهر و برادر؛ خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها؛ عمه و خاله و دایی و عمو و فرزندان آنها؛ و پدربزرگ و مادربزرگ) است که مقیم دائم یا شهروند کانادا بوده و در مانیتوبا ساکن است. فرد مذکور باید تمایل و توانمندی حمایت از متقاضی جهت اقامت و سکونت موفق وی در مانیتوبا را داشته باشد. از طرف دیگر خود متقاضی باید:
سنی بین 21 تا 49 سال داشته باشد؛

یک دوره آموزش عالی حداقل یک ساله را به اتمام رسانده و گواهینامه، دیپلم، یا مدرکی دریافت کرده باشد؛

از مهارت‌های زبانی کافی برخوردار باشد تا بتواند پس از ورود به مانیتوبا کار مورد نظر خود را به سرعت بیابد (سطح مهارت‌های زبان انگلیسی متقاضی را آزمون IELTS مشخص می‌کند)؛

حداقل دوسال تجربه کار تمام وقت داشته و این تجربه را طی حداکثر پنج سال گذشته کسب کرده باشد؛ و

پول کافی (حداقل 10,000 دلار کانادا به علاوه 2000 دلار برای هر عضو همراه)، آموزش و گواهینامه‌های شغلی مناسب (در صورت لزوم)، و ارتباطات و خویشاوندانی در مانیتوبا داشته باشد تا بتواند با موفقیت و در زمانی کوتاه در این ایالت زندگی جدید خود را بنا کند.

شاخه عمومی
نیروهای کار متخصصی که واجد شرایط شاخه الویت دار نیستند ممکن است بتوانند با استفاده از این شاخه اقدام کنند. قابلیت‌های متقاضیانی که تحت گروه مهاجرتی عمومی مانیتوبا جهت مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند بر اساس عواملی همچون سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی، و شاخص وفق پذیری ارزیابی ‌شده و بر اساس هریک از این عوامل امتیازی به متقاضی اختصاص می‌یابد. حداقل امتیاز لازم در این سیستم گزینشی 55 امتیاز است. علاوه بر این متقاضی باید یکی از شرایط زیر را احراز کند:
خویشاوندی نزدیک در مانیتوبا داشته باشد.

دو تعهدنامه حمایتی از طرف دوستان نزدیک یا خویشاوندان دوری که در مانیتوبا ساکن هستند در اختیار داشته باشد.

تجربه کار تمام وقت حداقل شش ماهه در مانیتوبا داشته باشد.

گواهینامه‌ای که نشان دهد متقاضی یک دوره آموزشی حداقل یک ساله را در مانیتوبا به اتمام رسانده است ارئه کند (دوره‌های آموزش زبان پذیرفته نمی‌شود).
مهاجرت به مانیتوبا از طریق کارآفرینی
افرادی که تجربه مدیریتی و بیزنسی داشته و تمایل دارند به مانیتوبا نقل مکان کنند و بیزنس جدیدی را در این ایالت راه‌اندازی نموده و یا (تمام یا بخشی از) بیزنس موجودی را خریداری نمایند، می‌توانند با استفاده از این گروه مهاجرتی برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا نامزد شوند. متقاضیان باید:
در سفری بیزنسی به مانیتوبا شرکت نمایند؛

قصد آن را داشته باشند که بیزنس جدیدی را در مانیتوبا راه‌اندازی کنند، مالکیت بیزنس موجودی را در اختیار بگیرند، و یا در بیزنس موجودی شریک شوند. سرمایه‌گذاری انجام شده در این زمینه نباید کمتر از 150,000 دلار کانادا باشد (اگر سرمایه‌گذاری در یک بیزنس موجود انجام می‌پذیرد، متقاضی باید اداره و مالکیت حداقل یک‌سوم بیزنس مورد نظر را در دست بگیرد)؛

دارایی خالصی (منقول و غیر منقول) معادل حداقل 350,000 دلار کانادا داشته باشند؛ و
تجربه مالکیت بیزنس یا مزرعه داشته باشند و یا تجربه حداقل 3 سال مدیریت شرکتی موفق (در سطح مدیریت ارشد) را در اختیار داشته باشند.
در صورت گزینش متقاضی توسط دولت مانیتوبا، وی باید مبلغ 75,000 دلار کانادا را به عنوان تضمین انجام سرمایه‌گذاری شرح داده شده در تقاضانامه نزد دولت مانیتوبا به ودیعه بگذارد. این وجه پس از اینکه متقاضی بیزنسی را در مانیتوبا راه‌اندازی کرد یا در بیزنس موجودی سرمایه‌گذاری نمود، عودت داده می‌شود.

مهاجرت کشاورزان جوان به مانیتوبا

این گروه مهاجرتی مخصوص کشاورزان یا مزرعه‌داران جوانی است که تمایل دارند به مانیتوبا نقل مکان کرده و مزرعه‌ای را راه‌اندازی کرده یا در مزرعه و بیزنس کشاورزی موجودی سرمایه‌گذاری کنند. انجام یک سفر بیزنسی حداقل 7 روزه برای متقاضیان این گروه مهاجرتی الزامی است و این سفر باید قبل از ارسال تقاضانامه انجام پذیرد. شرایط دیگری که باید توسط متقاضی احراز شود عبارتند از:
پس از نقل مکان به مانیتوبا باید دارایی خالص منقول و غیرمنقولی معادل 150,000 دلار کانادا داشته باشد؛

حداقل 150,000 دلار کانادا در مانیتوبا سرمایه‌گذاری کند (مزرعه‌ای را راه‌اندازی یا در مزرعه و یا بیزنس کشاورزی موجودی سرمایه‌گذاری کند)؛

حداقل 3 سال تجربه مالکیت مزرعه یا مدیریت مزرعه را در اختیار داشته باشد؛ و

بیش از 40 سال سن نداشته باشد.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید :